Szkolenia maszynistów

Gdańsk – szkolenia maszynistów w symulatorze

 

Jedna ze spółek wchodzących w skład Grupy Lotos, Lotos Kolej wdrożyła nowoczesny symulator lokomotywy Dragon 2 i rozpoczęła szkolenia ponad maszynistów zatrudnionych w przedsiębiorstwie. Spółka zwiększa zatrudnienie i szuka nowoczesnych metod szkolenia pracowników.

Prezes spółki Lotos Kolej, Anatol Kupryciuk w wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej (PAP) mówi, że dzięki zakupowi i wdrożeniu symulatora będzie można szkolić przyszłych oraz rozwijać umiejętności zatrudnionych już obecnie maszynistów, który w spółce pracuje ponad 400. Symulator, który kosztował ponad 1,5 mln złotych, odzwierciedla kabinę lokomotywy i pozwala dobrze zasymulować warunki ruchu pociągu. Symulator jest częścią wyposażenia otwartego 5 grudnia 2019 roku Ośrodka Szkolenia Maszynistów.

Szereg zajęć czekających na przyszłych i obecnych maszynistów pozwala sprawdzić reakcje na nagłe sytuacje napotkane w trakcie prowadzenia lokomotywy, takie jak wjazd samochodu pod nadjeżdżający pojazd, usterka czy też rozmaite jazdy manewrowe.

Koszt zakupu i wdrożenia symulatora wyniósł ponad 1,5 mln złotych, ale spółka podkreśla, że szkolenia na symulatorze są znacząco tańsze niż tradycyjne szkolenia, dzięki temu że część zajęć praktycznych, które wymagały wyjazdu prawdziwej lokomotywy będzie realizowana w ośrodku szkoleniowym. Dla spółki oznacza to nie tylko oszczędność pieniędzy chociażby z tytułu paliwa, ale również przyśpieszenie procesów szkoleń i wdrażania do pracy nowych maszynistów.

Spółka Lotos Kolej zatrudnia ponad 400 maszynistów, jest drugim co do wielkości przewoźnikiem towarowym na polskich torach i największym graczem na rynku przewozu towarów niebezpiecznych, gdzie zachowanie najwyższej staranności i jakości jest kluczowe.

„Symulator jest na wyposażeniu Ośrodka Szkolenia Maszynistów spółki Lotos Kolej od czwartku, a pierwsze szkolenia przy jego użyciu rozpoczęły się już w poniedziałek” – dodaje Adam Dyl, Dyrektor ds. bezpieczeństwa.

Prezes Kupryciuk dodaje, że Lotos Kolej zatrudnia obecnie ponad 400 maszynistów i jest drugim co do wielkości przewoźnikiem kolejowym towarów w Polsce pod względem pracy przewozowej, a także liderem w przewozach towarów niebezpiecznych. Firma eksploatuje 125 lokomotyw, w tym 3 elektryczne Dragon 2 wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Spółka planuje dalsze zakupy tego typu maszyn w najbliższej przyszłości.

Przeczytaj również: Utrzymanie ruchu w przedsiębiorstwie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *