Kategorie
IT Marketing

Masowa wysyłka SMS – jak działa i kiedy się przydaje?

Dowiedz się jak szybko i bez budowania własnej infrastruktury wdrożyć masową wysyłkę SMS-ów do klientów. Sprawdź jak przebiega masowa wysyłka SMS?

Obecnie masowa wysyłka SMS, dostępna za pośrednictwem takich platform, jak https://mprofi.pl/, jest łatwiejsza we wdrożeniu niż kiedykolwiek wcześniej. Nie trzeba już tworzyć własnych rozwiązań i infrastruktury, czy też ogółem robić większości rzeczy ręcznie. 

Można szybko, sprawnie i bez szczególnych formalności zacząć prowadzić skuteczną komunikację SMS-ową z klientami przy pomocy gotowych narzędzi. Wcześniej jednak warto się dowiedzieć, jak dokładnie działa masowa wysyłka SMS i w jakich sytuacjach szczególnie warto ją wykorzystać. Obie te kwestie zostaną szczegółowo omówione poniżej!

Jak przebiega masowa wysyłka SMS?

Masowa wysyłka wiadomości tekstowych jest obecnie nieskomplikowanym procesem, w każdym razie z punktu widzenia firmy, która chce z takiej usługi skorzystać. W pierwszej kolejności trzeba zarejestrować się na platformie SM oferującej tego typu funkcję. Następnie należy utworzyć bazę odbiorców i przygotować tekst wiadomości.

 Możliwość segmentacji odbiorców pozwala na łatwą realizację różnych akcji i strategii marketingowych, czyli kierowanie swoich komunikatów do różnych grup i podgrup (np. wszystkich klientów, tylko klientów zainteresowanych określoną kategorią produktów i usług i nie tylko).

Ciekawą alternatywą do przygotowywania i planowania wiadomości bezpośrednio za pomocą platformy SMS jest skorzystanie z różnych jej integracji. Wybrane narzędzia, na przykład automatyzujące wysyłkę powiadomień o zbliżających się spotkaniach lub o wysyłce zamówienia, można połączyć z platformą SMS za pomocą tokena API. W ten sposób będzie można zaplanować wysyłkę wiadomości przykładowo bezpośrednio z poziomu oprogramowania do zarządzania sklepem internetowym.

Kiedy masowa wysyłka SMS się sprawdzi?

Przede wszystkim warto zauważyć, że masowa wysyłka SMS to rozwiązanie, które można w ten czy inny sposób wdrożyć w niemal każdej branży. Najbardziej oczywistymi zastosowaniami są wspomniane już powiadomienia o zamówieniach (dla sklepów internetowych) oraz przypomnienia o wizytach (dla klinik, kosmetyczek, fryzjerów i nie tylko), jednak to tylko czubek góry lodowej. Możliwości są znacznie szersze.

Wysoka otwieralność SMS-ów sprawia, że są one doskonałą metodą komunikacji do przekazywania informacji o nowych produktach, promocjach, specjalnych ofertach czy kolejnych otwartych sklepach. Wartym uwagi rozwiązaniem jest przesyłanie od czasu do czasu osobom, które zgodziły się na kontakt SMS-owy unikalnych kodów rabatowych. W ten sposób poczują się one docenione przez firmę i większe będzie prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu czy też skorzystają z jej usług.

Co istotne, komunikacja z klientem nie musi być jednostronna – wszystko zależy od okoliczności. Niekiedy odpowiedzi od klientów są zbędne (i wtedy zwykle możliwość odpowiadania jest całkowicie zablokowana), ale  w innych przypadkach bywają bardzo przydatne. Wtedy warto skorzystać z możliwości komunikacji dwukierunkowej, która pozwala na przykład przeprowadzać ankiety (choćby do badania poziomu obsługi klienta) lub prowadzić zapisy na jakieś wydarzenie.

Autor: Redakcja

W odpowiedzi na “Masowa wysyłka SMS – jak działa i kiedy się przydaje?”

Mamy takie rozwiązanie w naszym sklepie internetowym i bardzo dobrze sprawdza się do powiadamiania o promocjach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.