Kategorie
Marketing Umiejętności menedżerskie

Szkolenia marketingowe – co jest na topie?

Szkolenia marketingowe mogą być doskonałą drogą do rozwoju przedsiębiorstwa. Sprawdź jakie kursy dla marketingowców są na topie?

Marketing wciąż zyskuje na znaczeniu. Na konkurencyjnym rynku to właśnie skuteczne działania w tym obszarze stają się kluczem do sukcesu. Jest to bardzo szeroka, interdyscyplinarna dziedzina. Dlatego też szkolenia marketingowe obejmują wiele zróżnicowanych tematów. Dowiedz się, które z nich są obecnie najpopularniejsze i dlaczego. Sprawdź również, jak szkolenia dla marketingowców mogą pomóc Twojej firmie.

Na czym polega nowoczesny marketing?

Marketing to dziedzina o wielu definicjach. Najpopularniejsza głosi, że jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Tak naprawdę na marketingu opiera się więc cała idea prowadzenia jakiegokolwiek przedsiębiorstwa.

Marketing ewoluował też przez lata i stale dynamicznie się rozwija. Techniki, które były skuteczne kilkanaście lat temu, dziś okazują się przynosić więcej szkód niż korzyści. Dlatego też szkolenia marketingowe oraz kursy dla marketingowców są tak ważne – pomagają nie tylko poznać najnowsze trendy, ale również nauczyć się je stosować. Nowoczesny marketing wiąże się przede wszystkim z:

  • wykorzystaniem najnowszych technologii – przede wszystkim Internet, urządzenia mobilne, social media itp.,
  • zorientowaniem na klienta – oraz jego potrzeby,
  • tworzeniu pozytywnych doświadczeń,
  • strategii przyciągania (pull) – polegającej na wzbudzeniu zainteresowania lub popytu.

Wiążą się z tym również tematy szkoleń marketingowych, które obecnie wybierane są najczęściej.

Popularne szkolenia marketingowe – na co warto zwrócić uwagę?

Konieczność dostosowywania się do stale ewoluujących wymogów i trendów sprawia, że szkolenia dla marketingowców są liczne i bardzo popularne. Na jakie tematy warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Marketing internetowy – reklama w sieci jest obecnie najpopularniejsza i najskuteczniejsza. Nic nie wskazuje również na to, by cokolwiek miało się zmienić w tej dziedzinie. Dlatego szkolenia z marketingu internetowego są bardzo popularne. Mogą traktować ten temat całościowo lub skupiać się na wybranych aspektach takich jak SEO, SEM czy influencer marketing.
  • Content marketing – to dziedzina również zaliczająca się do marketingu internetowego, jednak często traktowana odrębnie. Dobre zapoznanie się z tym tematem często wymaga odrębnego szkolenia. Marketing treści jest bardzo skuteczny i odgrywa dużą rolę w działaniach wielu firm, dlatego na pewno warto dokładnie się z nim zapoznać.
  • Visual storytelling w marketingu – to technika wykorzystująca współczesne trendy związane z popularnością treści wizualnych. Obecnie coraz częściej komunikujemy się za pomocą obrazów, infografik, gifów czy memów. Visual storytelling pozwala tworzyć treści marketingowe, które przyciągną uwagę internautów.
  • Performance marketing – to dziedzina oparta na mierzeniu wyników podejmowanych działań i używaniu uzyskanych w ten sposób informacji do poprawy ich skuteczności. Szkolenia z marketingu efektywnościowego są bardzo popularne, ponieważ pozwalają podejmować lepsze decyzje biznesowe i lepiej zarządzać budżetem marketingowym.
  • Zarządzanie marką (brand management) – marka i jej tożsamość mają dziś ogromne znaczenie. Dlatego szkolenia dla marketingowców z tej tematyki są bardzo potrzebne. Na takim kursie uczestnicy uczą się budowania oferty marki, strategii jej komunikacji oraz podejmowania i mierzenia wyników działań marketingowych.

Oczywiście oferta szkoleń dla marketingowców jest znacznie bogatsza, dlatego znalezienie tematów, które uzupełnią wiedzę Twojego personelu w pożądanym zakresie, nie powinno stanowić problemu.

Szkolenia marketingowe – dla kogo?

Dla kogo są szkolenia marketingowe? Oczywiście dla pracowników i kierowników działów marketingu, ale nie tylko. Wiele z tematów przydaje się również członkom zespołów odpowiedzialnych za obsługę klienta, komunikację, w tym media społecznościowe, PR, SEO itp. W szkoleniach i kursach z marketingu chętnie biorą w nich udział również menedżerowie, dyrektorowie i prezesi firm, którzy chcą lepiej zaznajomić się z nowoczesnymi metodami marketingowymi i skuteczniej zarządzać swoimi markami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *