Szkolenia marketing, kursy marketingowe

Szkolenia marketingowe – co jest na topie?

 

Marketing wciąż zyskuje na znaczeniu. Na konkurencyjnym rynku to właśnie skuteczne działania w tym obszarze stają się kluczem do sukcesu. Jest to bardzo szeroka, interdyscyplinarna dziedzina. Dlatego też szkolenia marketingowe obejmują wiele zróżnicowanych tematów. Dowiedz się, które z nich są obecnie najpopularniejsze i dlaczego. Sprawdź również, jak szkolenia dla marketingowców mogą pomóc Twojej firmie.

Na czym polega nowoczesny marketing?

Marketing to dziedzina o wielu definicjach. Najpopularniejsza głosi, że jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Tak naprawdę na marketingu opiera się więc cała idea prowadzenia jakiegokolwiek przedsiębiorstwa.

Marketing ewoluował też przez lata i stale dynamicznie się rozwija. Techniki, które były skuteczne kilkanaście lat temu, dziś okazują się przynosić więcej szkód niż korzyści. Dlatego też szkolenia marketingowe oraz kursy dla marketingowców są tak ważne – pomagają nie tylko poznać najnowsze trendy, ale również nauczyć się je stosować. Nowoczesny marketing wiąże się przede wszystkim z:

  • wykorzystaniem najnowszych technologii – przede wszystkim Internet, urządzenia mobilne, social media itp.,
  • zorientowaniem na klienta – oraz jego potrzeby,
  • tworzeniu pozytywnych doświadczeń,
  • strategii przyciągania (pull) – polegającej na wzbudzeniu zainteresowania lub popytu.

Wiążą się z tym również tematy szkoleń marketingowych, które obecnie wybierane są najczęściej.

Popularne szkolenia marketingowe – na co warto zwrócić uwagę?

Konieczność dostosowywania się do stale ewoluujących wymogów i trendów sprawia, że szkolenia dla marketingowców są liczne i bardzo popularne. Na jakie tematy warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Marketing internetowy – reklama w sieci jest obecnie najpopularniejsza i najskuteczniejsza. Nic nie wskazuje również na to, by cokolwiek miało się zmienić w tej dziedzinie. Dlatego szkolenia z marketingu internetowego są bardzo popularne. Mogą traktować ten temat całościowo lub skupiać się na wybranych aspektach takich jak SEO, SEM czy influencer marketing.
  • Content marketing – to dziedzina również zaliczająca się do marketingu internetowego, jednak często traktowana odrębnie. Dobre zapoznanie się z tym tematem często wymaga odrębnego szkolenia. Marketing treści jest bardzo skuteczny i odgrywa dużą rolę w działaniach wielu firm, dlatego na pewno warto dokładnie się z nim zapoznać.
  • Visual storytelling w marketingu – to technika wykorzystująca współczesne trendy związane z popularnością treści wizualnych. Obecnie coraz częściej komunikujemy się za pomocą obrazów, infografik, gifów czy memów. Visual storytelling pozwala tworzyć treści marketingowe, które przyciągną uwagę internautów.
  • Performance marketing – to dziedzina oparta na mierzeniu wyników podejmowanych działań i używaniu uzyskanych w ten sposób informacji do poprawy ich skuteczności. Szkolenia z marketingu efektywnościowego są bardzo popularne, ponieważ pozwalają podejmować lepsze decyzje biznesowe i lepiej zarządzać budżetem marketingowym.
  • Zarządzanie marką (brand management) – marka i jej tożsamość mają dziś ogromne znaczenie. Dlatego szkolenia dla marketingowców z tej tematyki są bardzo potrzebne. Na takim kursie uczestnicy uczą się budowania oferty marki, strategii jej komunikacji oraz podejmowania i mierzenia wyników działań marketingowych.

Oczywiście oferta szkoleń dla marketingowców jest znacznie bogatsza, dlatego znalezienie tematów, które uzupełnią wiedzę Twojego personelu w pożądanym zakresie, nie powinno stanowić problemu.

Szkolenia marketingowe – dla kogo?

Dla kogo są szkolenia marketingowe? Oczywiście dla pracowników i kierowników działów marketingu, ale nie tylko. Wiele z tematów przydaje się również członkom zespołów odpowiedzialnych za obsługę klienta, komunikację, w tym media społecznościowe, PR, SEO itp. W szkoleniach i kursach z marketingu chętnie biorą w nich udział również menedżerowie, dyrektorowie i prezesi firm, którzy chcą lepiej zaznajomić się z nowoczesnymi metodami marketingowymi i skuteczniej zarządzać swoimi markami.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *