Obecnie masowa wysyłka SMS, dostępna za pośrednictwem takich platform, jak https://mprofi.pl/, jest łatwiejsza we wdrożeniu niż kiedykolwiek wcześniej. Nie trzeba już tworzyć własnych rozwiązań i infrastruktury, czy też ogółem robić większości rzeczy ręcznie.
Można szybko, sprawnie i bez szczególnych formalności zacząć prowadzić skuteczną komunikację SMS-ową z klientami przy pomocy gotowych narzędzi. Wcześniej jednak warto się dowiedzieć, jak dokładnie działa masowa wysyłka SMS i w jakich sytuacjach szczególnie warto ją wykorzystać. Obie te kwestie zostaną szczegółowo omówione poniżej!
Jak przebiega masowa wysyłka SMS?
Masowa wysyłka wiadomości tekstowych jest obecnie nieskomplikowanym procesem, w każdym razie z punktu widzenia firmy, która chce z takiej usługi skorzystać. W pierwszej kolejności trzeba zarejestrować się na platformie SM oferującej tego typu funkcję. Następnie należy utworzyć bazę odbiorców i przygotować tekst wiadomości.
Możliwość segmentacji odbiorców pozwala na łatwą realizację różnych akcji i strategii marketingowych, czyli kierowanie swoich komunikatów do różnych grup i podgrup (np. wszystkich klientów, tylko klientów zainteresowanych określoną kategorią produktów i usług i nie tylko).
Ciekawą alternatywą do przygotowywania i planowania wiadomości bezpośrednio za pomocą platformy SMS jest skorzystanie z różnych jej integracji. Wybrane narzędzia, na przykład automatyzujące wysyłkę powiadomień o zbliżających się spotkaniach lub o wysyłce zamówienia, można połączyć z platformą SMS za pomocą tokena API. W ten sposób będzie można zaplanować wysyłkę wiadomości przykładowo bezpośrednio z poziomu oprogramowania do zarządzania sklepem internetowym.
Kiedy masowa wysyłka SMS się sprawdzi?
Przede wszystkim warto zauważyć, że masowa wysyłka SMS to rozwiązanie, które można w ten czy inny sposób wdrożyć w niemal każdej branży. Najbardziej oczywistymi zastosowaniami są wspomniane już powiadomienia o zamówieniach (dla sklepów internetowych) oraz przypomnienia o wizytach (dla klinik, kosmetyczek, fryzjerów i nie tylko), jednak to tylko czubek góry lodowej. Możliwości są znacznie szersze.
Wysoka otwieralność SMS-ów sprawia, że są one doskonałą metodą komunikacji do przekazywania informacji o nowych produktach, promocjach, specjalnych ofertach czy kolejnych otwartych sklepach. Wartym uwagi rozwiązaniem jest przesyłanie od czasu do czasu osobom, które zgodziły się na kontakt SMS-owy unikalnych kodów rabatowych. W ten sposób poczują się one docenione przez firmę i większe będzie prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu czy też skorzystają z jej usług.
Co istotne, komunikacja z klientem nie musi być jednostronna – wszystko zależy od okoliczności. Niekiedy odpowiedzi od klientów są zbędne (i wtedy zwykle możliwość odpowiadania jest całkowicie zablokowana), ale w innych przypadkach bywają bardzo przydatne. Wtedy warto skorzystać z możliwości komunikacji dwukierunkowej, która pozwala na przykład przeprowadzać ankiety (choćby do badania poziomu obsługi klienta) lub prowadzić zapisy na jakieś wydarzenie.
Dodaj komentarz