Marketing wciąż zyskuje na znaczeniu. Na konkurencyjnym rynku to właśnie skuteczne działania w tym obszarze stają się kluczem do sukcesu. Jest to bardzo szeroka, interdyscyplinarna dziedzina. Dlatego też szkolenia marketingowe obejmują wiele zróżnicowanych tematów. Dowiedz się, które z nich są obecnie najpopularniejsze i dlaczego. Sprawdź również, jak szkolenia dla marketingowców mogą pomóc Twojej firmie.
Na czym polega nowoczesny marketing?
Marketing to dziedzina o wielu definicjach. Najpopularniejsza głosi, że jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Tak naprawdę na marketingu opiera się więc cała idea prowadzenia jakiegokolwiek przedsiębiorstwa.
Marketing ewoluował też przez lata i stale dynamicznie się rozwija. Techniki, które były skuteczne kilkanaście lat temu, dziś okazują się przynosić więcej szkód niż korzyści. Dlatego też szkolenia marketingowe oraz kursy dla marketingowców są tak ważne – pomagają nie tylko poznać najnowsze trendy, ale również nauczyć się je stosować. Nowoczesny marketing wiąże się przede wszystkim z:
- wykorzystaniem najnowszych technologii – przede wszystkim Internet, urządzenia mobilne, social media itp.,
- zorientowaniem na klienta – oraz jego potrzeby,
- tworzeniu pozytywnych doświadczeń,
- strategii przyciągania (pull) – polegającej na wzbudzeniu zainteresowania lub popytu.
Wiążą się z tym również tematy szkoleń marketingowych, które obecnie wybierane są najczęściej.
Popularne szkolenia marketingowe – na co warto zwrócić uwagę?
Konieczność dostosowywania się do stale ewoluujących wymogów i trendów sprawia, że szkolenia dla marketingowców są liczne i bardzo popularne. Na jakie tematy warto zwrócić szczególną uwagę?
- Marketing internetowy – reklama w sieci jest obecnie najpopularniejsza i najskuteczniejsza. Nic nie wskazuje również na to, by cokolwiek miało się zmienić w tej dziedzinie. Dlatego szkolenia z marketingu internetowego są bardzo popularne. Mogą traktować ten temat całościowo lub skupiać się na wybranych aspektach takich jak SEO, SEM czy influencer marketing.
- Content marketing – to dziedzina również zaliczająca się do marketingu internetowego, jednak często traktowana odrębnie. Dobre zapoznanie się z tym tematem często wymaga odrębnego szkolenia. Marketing treści jest bardzo skuteczny i odgrywa dużą rolę w działaniach wielu firm, dlatego na pewno warto dokładnie się z nim zapoznać.
- Visual storytelling w marketingu – to technika wykorzystująca współczesne trendy związane z popularnością treści wizualnych. Obecnie coraz częściej komunikujemy się za pomocą obrazów, infografik, gifów czy memów. Visual storytelling pozwala tworzyć treści marketingowe, które przyciągną uwagę internautów.
- Performance marketing – to dziedzina oparta na mierzeniu wyników podejmowanych działań i używaniu uzyskanych w ten sposób informacji do poprawy ich skuteczności. Szkolenia z marketingu efektywnościowego są bardzo popularne, ponieważ pozwalają podejmować lepsze decyzje biznesowe i lepiej zarządzać budżetem marketingowym.
- Zarządzanie marką (brand management) – marka i jej tożsamość mają dziś ogromne znaczenie. Dlatego szkolenia dla marketingowców z tej tematyki są bardzo potrzebne. Na takim kursie uczestnicy uczą się budowania oferty marki, strategii jej komunikacji oraz podejmowania i mierzenia wyników działań marketingowych.
Oczywiście oferta szkoleń dla marketingowców jest znacznie bogatsza, dlatego znalezienie tematów, które uzupełnią wiedzę Twojego personelu w pożądanym zakresie, nie powinno stanowić problemu.
Szkolenia marketingowe – dla kogo?
Dla kogo są szkolenia marketingowe? Oczywiście dla pracowników i kierowników działów marketingu, ale nie tylko. Wiele z tematów przydaje się również członkom zespołów odpowiedzialnych za obsługę klienta, komunikację, w tym media społecznościowe, PR, SEO itp. W szkoleniach i kursach z marketingu chętnie biorą w nich udział również menedżerowie, dyrektorowie i prezesi firm, którzy chcą lepiej zaznajomić się z nowoczesnymi metodami marketingowymi i skuteczniej zarządzać swoimi markami.
Dodaj komentarz